KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Aktuality Doprava v Holešově? Blýská se na lepší časy?
Zpět

Doprava v Holešově? Blýská se na lepší časy?

Přidáno 16. 4. 2018
Ilustrační foto
Doprava v Holešově, jak ji vnímám, má tyto základní problémy: vnější obchvat města, průjezd centrem a parkování.

Vnější obchvat města je záležitostí kraje a státu, přesto je zde důležitá aktivita našich zastupitelů. Nemohu nevzpomenout zásluhy pana Vojtěcha Jurčíka, který se jako statutární zástupce hejtmana zasloužil o vnější obchvat Martinice - Dobrotice. Bohužel další část R49 na realizaci dále čeká. Jako náhradní provizorní řešení do doby realizace R49 je umožnění průjezdu průmyslovou zónou, o které jsem jako zastupitel a předseda dozorčí rady Industry servis ZK, a.s. požádal pana hejtmana. Toto řešení má spousty úskalí a není ideální, ani z hlediska dopravního, ani z hlediska vlastníka komunikace, nicméně jako provizorní řešení je přínosem. Přestože bylo minulými politickými reprezentacemi kraje odmítáno, věřím, že tentokrát se to podaří.

Průjezd centrem. Zde je kruhový objezd u gymnázia jedním ze základních pilířů řešení dopravy uvnitř města. Již jako radní jsem byl iniciátorem a spoluautorem studií řešících dopravu a parkování ve městě, kde měl kruhový objezd zásadní úlohu na zklidnění dopravy v centru města. Zajišťuje hladký nájezd z ulice Tovární na Palackého a vytváří základní předpoklad ke vzniku přirozeného vnitřního obchvatu centra města přes ulici Tovární. Je zpracován a připraven k realizaci již několik volebních období, jen jeho realizaci předbíhaly jiné zájmy. Stavba byla prioritou klubu KDU-ČSL při každé tvorbě rozpočtu, a proto jsem byl kritikem investic typu kruháč u ulice 6. května, kde bylo možné řešit situaci jiným, podstatně levnějším způsobem, ale především až v druhém sledu. Pro představu: všetulský kruháč si vynutil přeložky snad všech sítí, výkup a demolici domu. Jeho realizace přišla na 11,5 mil. Kč., což je dvojnásobek ceny běžné stavby.

Stavba u gymnázia si vynutí přesun sochy T. G. Masaryka. Jsem přesvědčen, že osobnost našeho prvního prezidenta by měla být blízko mladé generaci. Myslím si, že takto uvažovali i naši předchůdci, když o jejím umístění rozhodovali, a i proto byla trnem v oku těm, kteří ji odtud dvakrát odstranili. V době, kdy národ zapomíná na své tradice, v době, kdy středoškoláci neví, co bylo před třiceti lety, je tento názor naprosto legitimní. Prostor před gymnáziem je jako stvořený pro místo střetávání mladých gymnazistů s veřejným prostorem (za dohledu tatíčka Masaryka). Je v moci ředitele gymnázia (za pomoci 4 krajských zastupitelů z Holešova) dosáhnout toho, aby byla socha zachována ve stejné lokalitě. Je to jen o vůli.

Parkování. Další a asi věčný problém. Vozidel méně nebude a plochy nepřibudou. Cesta zabírání zeleně je cestou polovičatou a slepou. Bez vícepodlažního parkování a bez uvědomění si faktu, že k bydlení patří parkovací stání a při povolování nových domů na něm trvat, se situace v následujících desetiletí neobejde. Na nás je třeba připravit v územním plánu následovníkům plochy pro vícepodlažní parkování. V tomto naše zastupitelstvo zklamalo. Například tím, že změnilo územní plán tak, že umisťuje Kaufland do prostoru, který mohl být právě takovou plochou pro návštěvníky a obyvatele města.

Jako zastupitelé KDU-ČSL jsme připraveni ke spolupráci ve prospěch našich občanů. Právě doprava by toho mohla být příkladem.

Za MO KDU-ČSL Holešov
Ing. Pavel Karhan