Ve čtvrtek 31. srpna 2017 v 9.00 hodin se uskutečnilo veřejné ústní jednání ve věci žádosti o vydání územního rozhodnutí o umístění stavby: Centrum obchodu a služeb na ulici Tovární v Holešově (Kauflandu).
KDU-ČSL Holešov již několikrát jasně zdůvodnila, proč tento projekt nepovažuje za vhodný, viz. naše předchozí příspěvky. I přes dopolední hodinu veřejného jednání, které může vyhovovat pouze úředníkům, se na MÚ v Holešově sešlo přes 15 aktivních občanů, kterým se sluší poděkovat za jejich zájem. Na místě byli i naši členové.
Město Holešov mělo být na jednání reprezentováno svými volenými zástupci - tedy v první řadě starostou a oběma místostarosty, kteří jako hlavní účastníci řízení mohli uplatnit své právo. Ti se ale v okamžiku projednávání na úřadě buď nevyskytovali, nebo se nechali zapřít. Svou neúčastí a neuplatněním námitek jasně ukázali, že jdou na ruku developerovi a nechtějí hájit oprávněné zájmy občanů. Co je k tomu asi vede?
Radnice ignoruje zejména hlas těch občanů, kteří své námitky vůči projektu dali najevo peticí. Zástupce petičního výboru Ing. Pavel Karhan byl během jednání ze strany pana Přichystala, zástupce společnosti FUERTES DEVELOPMENT, s.r.o. nevybíravě osočován a lživě obviňován, že hlasoval pro prodej zeleně pro Lidl, a že si to dohledají a zveřejní. Dobře víme, že toto není pravda, ale přesvědčivě to dokládá způsob jednání zmíněné firmy. Znalce holešovských poměrů už asi nepřekvapí fakt, že tuto firmu představoval a zastupoval na jednom z loňských zastupitelstev i budoucí radní Mgr. Fritz (ANO). Úroveň jednání obou je velmi podobná.
Lidé, kteří se stavbou dosud souhlasí, by si měli v první řadě odpovědět na otázku, jak se jim bude líbit nárůst kamionové dopravy na ulici Tovární v centru města a v blízkosti gymnázia. Ze zveřejněných podkladů vyplývá, že se bude jednat o objekt obřích půdorysných rozměrů 88,97 x 51,68 m (bez rampy a vstupní části). Zásadní je také výška stavby hypermarketu, který má mít okapovou hranu ve výšce 6 metrů nad terénem a bude tedy vysoko převyšovat zeď hřbitova. Vlastníci hrobových míst v zadní části hřbitova tak dostanou za hroby svých blízkých nepěkné plechové pozadí Kauflandu. Další dominantou se má stát reklamní poutač o rozměrech 3 x 3 metry umístěný ve výšce 9 metrů. Takové monstrum asi půjde těžko přehlédnout nejen ze hřbitova, ale i z dalších citlivých stran. Pokud tomuto projektu nebude zabráněno, padá vina za všechny negativní následky jen a jen na hlavu současného vedení radnice!