Všichni občané se musí cítit ve svém městě dobře a bezpečně. Měli by být chráněni nejen před obecnou kriminalitou, ale i při každodenním pohybu po městě.
Proto budeme odstraňovat bezpečnostní rizika zejména na nejrušnějších ulicích ve městě. Je nutné vyřešit nebezpečné přechody a křižovatky. Celkově usilujeme o
zklidnění dopravy na vybraných místech (například v okolí škol, v místech, kde je velký pohyb chodců a v obytných čtvrtích).
Důležitá je i
dopravní výchova dětí a školní mládeže. Proto podporujeme kvalitní výchovně-preventivní akce určené pro zlepšení jejich znalostí o dopravě a bezpečném pohybu po městě.
Chceme prosazovat
rozšíření sítě cyklostezek a další infrastruktury pro cyklisty (více parkovacích stojanů pro kola). Vytvoříme podmínky pro výstavbu parkovacích domů, aby auta zbytečně nezabíraly prostor celých ulic.
Musíme pokračovat v podpoře městské policie, udržet její nepřetržitou službu a
zvýšit účinnost kamerového systému. Doposud nejsou využívané některé již dávno položené trasy optických kabelů určené pro rozšíření dalšího kamerového systému. Službu městské policie může doplňovat bezpečnostní agentura, která bude v problematických dnech vypomáhat s preventivní kontrolou exponovaných míst.
Vyjádření Ing. Pavla Karhana:
Holešov má nebezpečné přechody
V loňském roce došlo jen na ulici Palackého v Holešově k 5 vážným zraněním chodců při střetu s motorovými vozidly (nemluvě o všech dalších nehodách). O tom, že přechody neodpovídají současným technickým normám, vedení města ví. Jako radní v minulém volebním období jsem inicioval vznik studie, která si dávala za úkol komplexně řešit dopravní situaci ve městě. Jejím cílem bylo zvýšit plynulost a bezpečnost silničního provozu, včetně vzniku nových parkovacích míst. Byly zpracovány i projekty na dílčí akce tak, aby se studie mohla postupně realizovat. V rámci „předvolebního guláše“ však byla zrealizována pouze část parkovacích míst na zelených plochách. Další hotové projekty byly zasunuty do šuplíku. Ty měly mj. řešit křižovatku u restaurace Tacl a u gymnázia. Právě vysoký počet nehod mě přivedl k tomu, aby zastupitelé KDU dali podnět k vytažení těchto projektů, zvláště když vedení města chce v tomto roce dělat nové chodníky mezi uvedenými křižovatkami a pozdější úprava křižovatek by vedla k plýtvání městskými prostředky. Postupně je potřeba řešit další přechody a to nejen na Palackého ulici, ale i na Masarykově či Přerovské.
Proti našemu návrhu byl postaven argument, že uvedené komunikace nejsou města a nemusíme se tím zabývat.
Pravdou však je, že přechody jsou naší záležitostí a každá možnost jejich vylepšení ochrání a možná i zachrání život našich spoluobčanů a kdo ví zda ne i náš či našich blízkých!
Ing. Pavel Karhan
zastupitel města za KDU-ČSL